terkadang, bila aku bersendirian..
berteman titis mutiara jernih..
sepiku bertanya..
pada resah dan ragu pada lubuk jiwa ini..
yang tidak berhenti berlagu kala angin malam menyapa..
hatta hujan memberi amaran..
juga kala pelangi mewarnai..

apa mungkin dia temanku?
dia penjaga ku?

diakah orang yang diciptakan untuk mengesat saki baki duka saat titik jernih mengalir?
ketika hati bedondang pilu..
diakah insan yang akan menjadi sayap pelindungku ?
pabila aku dipijak dan sering tersungkur di dunia fana ini..
diakah yang menggendong perbuatanku di dunia ini ?
akan setiap amalku kerna syurga dan kebahagiaanku terletak padanya..
diakah yang akan bertitik peluh untuk menghidupkan sebuah keluarga yang bahagia untukku?
seperti sempurnanya keluargaku yang mendidikku..

ya Allah..
aku titipkan doa buatmu..
Yang Maha Mendengar..
Yang Maha Besar..
semoga setiap kun faya kun Mu untukku adalah yang terbaik Ya Allah..
bukan harta yang aku perlukan..
bukan rupa yang aku nilaikan..
bukan jua perbahasan yang aku agungkan...
dari seorang lelaki bernama suami...
hanya aku pinta sedikit ihsan dariMu Ya Allah..
hadiahilah hambamu ini seorang Adam,
yang penuh dengan cinta dan kasih pada kaum Hawa..
yang pasti boleh membimbingku saat aku terjatuh..
seorang yang Hawa dambakan dari insan bergelar suami..

dan semoga hubungan kami ya Allah
sentiasa di bawah naungan rahmatMu..
di bawah payung keberkatan Mu

Image Hosting
Image Hosting