Hati seorang wanita..


Hati seorang wanita..
Bukan mudah untuk kita mengerti.. kadang-kadang ok.. kadang-kadang tidak.. penuh dengan misteri yang perlu kita terokai untuk lebih memahami dia.. mungkin ada yang diantara kita yang menganggap wanita ni ibarat tisu.. no need to understand, just use and throw.. sesetengah pula menganggap wanita ni ibarat tempat untuk hanya berkongsi pendapat dan perasaan.. tanpa kita sedari..

Wanita adalah sejenis makhluk ciptaan Allah yang paling istimewa.. Tercipta nya dari tulang rusuk kiri Adam.. Penuh dengan kasih sayang walaupun pada kulitnya keras ibarat batu.. tetapi.. Sabarlah.. penantian kita untuk melembutkan hatinya tak kan sia-sia.. insyaAllah..

Hati seorang wanita.. Janganlah apabila kita berjaya menambat hatinya.. kita biarkan die bersendirian.. kita lupakan die.. jagalah hatinya.. apabila.. setitik air mata wanita itu jatuh.. maka terciptalah secebis rasa putus asa dengan apa yang diharapkan.. hargailah wanita.. ingatlah.. sesungguhnya wanitalah yang mengandungkan dan melahirkan kita.. Seterusnya membesarkan kita.. InsyaALLAH wanitalah teman kita diwaktu kita hari tua nanti.. insyaALLAH.. ~Amin..